2015. október 18., vasárnap

Ajándékba kaptam...

October colours from the nature
















































... ezeket a melengető, őszi színeket a természettől, most kötök belőlük egy puha mellényt. Ajándékba :)

A sárga keverékszín, gránátalmával és céklával is megfestettem a fonalat. A barna talán kávéval készült, de ebben nem vagyok biztos, mert nem írtam fel. A drappot kávézaccal festettem. A rozsdaszínt a hagyma héja adta. A homokszínt az ecetfa virága színezte. A borostyán árnyalatú fonal pedig a céklától kapta a színét.
Szépek így együtt, ugye?


I knit a vest for my mother in law from these warm and soft autumnal colours wich I dyed with plants.

Colours and plants
yellow - pommegranate peel and beetroot, brown - coffee, beige - coffee grounds, rust - onionskin, sand - flower of staghorn sumac, amber - beetroot

19 megjegyzés:

  1. jajj, nagyon! kávéval hogyan festesz?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Főztem pár adag feketekávét, beletettem a nedves fonalat egy befőttes üvegbe, ráöntöttem a kávét, lezártam az üveget, aztán pár hétig hagytam színeződni a fonalat. Ha nem lesz elég sötét a fonal, vaspáccal lehet rajta segíteni. Próbáld ki, jó móka :)

      Törlés
  2. Annas, csak bámulom a legutóbbi munkáidat!! Egyik vonzóbb, mint a másik! Ezek a festett fonalak! Mennyi élet van bennük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Ezek a fonalak mind-mind játszásiból készültek, csak próbálkoztam, és nem is igazán tudtam velük mit kezdeni. Most jött csak az ötlet, hogy csíkos mellényt kössek belőlük. És nagyon szeretem csinálni :)

      Törlés
  3. Gyönyörűek és külön értékük, hogy még a fonal színezését is Te csináltad a kötésen kívül!

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek ezek a színek... mint az őszi erdő!

    VálaszTörlés
  5. Válaszok
    1. Köszi :) Nem az én színeim, de nem is magamnak kötöm a mellényt...

      Törlés
  6. Oh, ezek a színek!!! ♥♥♥

    VálaszTörlés
  7. Az (is) a nagyon jó a természetesen festett fonalakban, hogy a színek gyönyörűen harmonizálnak egymással, minden illik mindenhez. Szép lesz nagyon a mellény.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg jól mutatnak együtt ezek az árnyalatok. Annak ellenére szeretem kötni a mellényt, hogy egyáltalán nem az én színeimmel dolgozom.

      Törlés
  8. Jaj de szép ez a paletta! Egyáltalán nem az én színeim, de mégis úgy összefutott a nyál a számban, annyira harmonikus, ízletes az összkép, tényleg, mint a lehullott őszi levelek. Guszta!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan kis beburkolózós, meleg színek ezek, pont jók ebben a nyomasztó, esős időszakban. Legalábbis én most lelkesen kötöm a mellényt, és valószínűleg ezek a sárgás, barnás színek adnak energiát hozzá. Vagy csak belemagyarázom...

      Törlés