2013. szeptember 27., péntek

Addig is...

Photobook for Crafters








































... amíg nem tudok mutatni újabb horgolmányt, ajánlok egy szuper könyvet. Az apropója, hogy folyamatosan kapok emaileket, amiben arról kérdeztek, hogyan fotózok, mi a titka a képeimnek. Mivel nem vagyok igazi fotós, csak a tapasztalataimat tudtam megírni az érdeklődőknek.

Most viszont megjelent egy olyan fotóskönyv, amelyben pont azokra a kérdésekre kaphattok választ, ami egy kézműves alkotót érdekelhet. A szerző maga is kézműves, de fotózást is tanult, ezért tapasztalatból tudja, milyen hibákat követnek el a kezdők, ezeket hogyan lehet elkerülni, hogyan lehet otthon összeállítani fénysátrat, fénydobozt, állványt, végtelenített hátteret...
Mivel az, hogy "kézműves", elég tág fogalom, külön fejezetekben olvashatunk arról, mire figyeljen, hogyan fotózzon, aki kötött vagy horgolt holmikat készít, aki kerámiázik, aki varr, aki képeket, papírholmit, esetleg ékszert készít. Olyan alkotók osztják meg tapasztalataikat, akik maguk is a semmiből kezdték, és mára ismertté váltak a termékeik.
A könyv abban is segít, hogyan tároljuk és rendszerezzük a fotóinkat, hogyan mutassuk meg, hogyan reklámozzuk az alkotásainkat, termékeinket, és arról is olvashatunk, hogyan építsük fel saját brandünket.

Aki az Etsy-n, a Dawandán vagy egyéb netes oldalon árulja a portékáit, az tudja, mennyire fontos a színhelyes, minden jellegzetes részletet megmutató fotó, mivel a vásárló szinte csak a kép alapján dönt arról, megvásárolja-e a terméket. Ilyenkor alapvető a jó fotó. De azoknak is hasznosak a könyv tanácsai, akik csak a blogjukban szeretnék megmutatni legújabb alkotásukat, mert a gyönyörű kézimunkák megérdemlik, hogy a lehető legszebb fotók készüljenek róluk :)

A könyvet megrendelhetitek itt, vagy megvásárolhatjátok a nagyobb könyvesboltokban.

6 megjegyzés:

  1. Ezt azt hiszem, muszáj lesz. Így semmi sem tarthat vissza a könyvtől ;)

    VálaszTörlés
  2. Ígéretes! Bele is lapoztál már?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajaj, több mint elégszer :) Nekem nagyon tetszik :)

      Törlés
    2. Köszi, csak mert megrendelném, de a libriben nem tudtam a kezembe venni.
      De, benned bízom, abszolute. :-)

      Törlés
    3. Tudod, ízlések és pofonok... Én nem veszek úgy könyvet, hogy nem lapozom át előtte. Csak néha :) De ez tényleg jó, szóval szerintem érdemes megvenni.

      Törlés
    4. Nekem is most a "néha" esete állt fenn, mindenféle okok miatt, de nem bántam meg, tetszik nagyon. :)

      Törlés