2013. július 28., vasárnap

A kör négyszögesítése, avagy Annás pöttyös blokkja

Annás' dotted block



Nagy boldogságomra a pöttyös takaróimat (itt és itt és még sok helyen) elég sokan szerettétek, a blokkok leírását is többen kértétek. Sok szép horgolt pöttyös négyzet mintája megtalálható a neten, de én makacs és önfejű vagyok, inkább kitaláltam egy sajátot :)

Most jutottam el oda, hogy le tudtam ülni megrajzolni a blokkot, erről le tudjátok olvasni a horgolás menetét. Középen kell kezdeni a horgolást, és három kört horgolni a pöttynek választott fonallal. Ezután kezdjük el a kört négyszögesíteni, három sor alatt ezzel is el tudunk készülni. A horgoláshoz különböző pamutfonalakat és 4 mm-es horgolótűt használjunk. Egy blokk 12 g, ebből kb. a fele a pötty. Készítsünk annyi pöttyös blokkot, amennyi a modellünkhöz kell, majd rendezzük el a blokkokat, és varrjuk vagy horgoljuk egymáshoz őket.

A színek összeállításánál készíthetünk színtervet egy kockás papírra, de horgolhatunk a pillanatnyi hangulatunk szerint is, a lényeg, hogy a saját ízlésünknek feleljen meg a pöttyös holmi színösszeállítása. Mert persze nem csak takarót készíthetünk ezzel a blokkal, horgolhatunk párnát, szatyrot, vállkendőt (főleg ha szépen eldolgozzuk a fonákját), tornazsákot, miniszoknyát, bármit, ami jól mutat pöttyösben :)

A pöttyös blokkok horgolása igazi nyaralós játék, egyszerre csak kevés fonalat kell magunkkal vinnünk, és az elkészült blokkokat sem kell cipelnünk napközben.

Pihenésben, élményekben és Annás-pöttyös blokkokban gazdag nyarat kívánok mindenkinek :)))

32 megjegyzés:

  1. Nagy-nagy köszönet a leírásért!

    A takaród tetszett nekem a színvilágával, túlbonyolítatlanságával /nna ez nem lett eccerű szó../ A mintát is értem és biztos hogy használom majd. A családban többen is áhítoznak horgolt takaró után.

    Szép nyarat, jó egészséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretnék mindenkinek takarót horgolni a családban, egy már kész :) Hamarosan egy nagyon kedves barátomnak készítek majd pöttyös takarót, csak válassza ki már végre a pöttyök színeit, mert kénytelen leszek a magam feje után menni, és akkor magára vessen :)

      Törlés
  2. Köszönöm a mintát! Kell blokkolni, vagy csak összehorgolom a blokkokat, és kész vagyok?
    A róka nagyon édes lett, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem nagyon blokkolok semmit, ezt sem, de biztos nem árt neki. A blokkolástól sokkal rendezettebb lesz a kötés és a horgolás, én viszont kicsit kócosabban szeretem a dolgokat :)

      Törlés
  3. Nagyon vártam már! Igazán jó leírás és rajz!
    Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  4. koszi-koszi-koszi!!!
    mar nagyon vartam!
    nagyon kedves toled!!
    virag

    VálaszTörlés
  5. I was just looking for a stash buster project. This will be perfect. Thank you!

    VálaszTörlés
  6. gratulálok! a szép takaróhoz és a mintához :) nem kis munka lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Viszonylag hamar elkészült a horgolás, de a szálak eldolgozása kimondottan unalmas, és nem is igazán élveztem... Jobban tettem volna, ha már a blokkok készítésekor eldogozom, amit lehet, így kevesebb maradt volna a végére. Majd legközelebb...

      Törlés
    2. én mindig menet közben dolgozom el, pontosabban horgolom be a szálakat :)

      Törlés
    3. Ezután már én is így fogom :)

      Törlés
  7. A lehető legjobbkor! A takaród adta meg a végső löketet egy nászajándékhoz - pöttyös horgolt takaró kétszemélyes ágyra. Keresgéltem a pöttyös blokkokat, de nem jött az igazi - és most itt van. Köszönöm! :) Máris próbahorgolok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó pöttyölést :) majd megmutatod, ha készen lesz?

      Törlés
    2. Még egyszer - sokszor!:) - köszönöm. A legjobbkor voltál jó helyen, ma befejeződött a történet, a takaró megtalálta a nászágyat. :)
      http://kicsikato.blogspot.hu/2013/11/lavsztori.html

      Törlés
    3. Nagyon jól néz ki a takaród, újra kedvet kaptam én is a pöttyös blokkokhoz :) Gratulálok a gigamunkához!!!

      Törlés
  8. Nagyon-nagyon szépen köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Köszi a leírást! Táska lesz belőle.

    VálaszTörlés
  10. helyzetjelentek:

    360 (!!) kör kész... elkezdtem dolgozni a négyszögesítésen... Eddig kb. egy kiló akril fonal ment bele, szerintem még minimum másfél, de inkább két kiló vár rám - kétszemélyes ágyra kerül majd názsajándékként.

    Kifejezetten szeretem horgolni, jó kis minta. Köszönöm még egyszer! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Atya ég!!! Ez brutális nagy munka, le a kalappal előtted... Pöttyös takarózom én is esténként, ez is nászajándék lesz, de csak 36 pöttyel, utána ezeket csak körbehorgolom. Így sem kis munka, de meg sem közelíti a gigatakaródat :)

      Törlés
  11. Hogy kell összedolgozni, összehorgolni? Közeli képet tudnál róla?
    Köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak simán összevarrtam a kész blokkokat. Először soronként a blokkokat, aztán a sorokat egymáshoz. De horgolni is lehet, csak ahhoz több fonal kell, meg jobban kiemelkedik a takaró síkjából. Szóval szerintem célszerűbb összevarrni a blokkokat.

      Törlés
  12. Szia...Írtad a leírásban h 12 gramm egy blokk...az oldalak hossza kb. hány cm? Merinóból szeretnék egy babatakarót...kis segítségre lenne szükségem a fonalmennyiség kiszámításához 😊 Kösziiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Tünde!
      A pamutfonalból készült blokkok 10 x 10 cm-esek. A gyapjúfonal sokkal könnyebb, mint a pamut, így igazából megsaccolni sem tudom, mennyi fonal kell a babatakaróhoz. Azt javaslom, vegyél egy-egy gombolyagot a pötty és az alap színéből, és horgolj 3-4 blokkot, abból már látszik, hogy hány cm és hány gram a te fonaladból egy blokk. Így ki tudod számolni, hogy mennyi blokk kell a takaródhoz. Pontosabb segítséget sajnos nem tudok adni, mert rengeteg dologtól függ, hogy mennyi fonal kell (fonal típusa, horgolótű vastagsága, milyen szorosan vagy lazán horgolsz, milyen szegélyt választasz, hány színből készíted a takarót, a blokkokat összevarrod vagy összehorgolod...). Az még fontos lenne, hogy a próbaként készített blokkokat mosd ki úgy, ahogy a takarót fogod, mert össze is mehet, de meg is nyúlhat a horgolás mosáskor.
      Egyébként a fonalboltosok is tudnak segíteni a mennyiség kiszámításában, ha már kiválasztottad a fonalat.
      Jó horgolást :)

      Törlés
  13. Köszönöm az infókat!... A próba és blokkolás alap. De mivel ahol lakom nem tudok minőségi fonalakat venni, így a webáruház az egyedüli opció, csakhogy így mindíg kétséges, hogy legközelebb is hozzá tudok jutni a kiválasztott fonalhoz. Köszi mégegyszer! Szép hétvégét!

    VálaszTörlés