2012. szeptember 8., szombat

Csak egy egyszerű sütemény szombat délutánra

Cookie with raisins and rum for Saturday afternoon







































Elmentek pecázni mind a hárman, én meg takarítottam, kötöttem, sütöttem. Mint egy háziasszony, egy igazi, egy rendes...
Fogtak 6,5 kg halat. Két nyurgapontyot, a többi ezüstkárász, dévér és talán van közte bodorka is.
A sütemény receptjét itt olvastam a 16. oldalon, de végül így készítettem el:

Rumos-mazsolás keksz

Hozzávalók
5 dkg mazsola
3 ek rum
10 dkg vaj
8 dkg porcukor
1 tasak vaníliás cukor
2 tojás
10 dkg liszt

A mazsolát a rumban 1 órán át ázni hagyjuk. A sütőt 200 fokra előmelegítjük. A puha vajat krémesre keverjük, hozzáadjuk a porcukrot és a vaníliás cukrot, azokkal is kikeverjük. A tojásokat felverjük, majd alaposan elkeverjük a vajas masszával. Ezután hozzáadjuk a lisztet, majd a rumos mazsolát, és egyenletes krémmé keverjük az egészet. Szilikonos sütőpapírt terítünk egy sütőlapra, majd kb. 2-3 cm átmérőjű adagokat kanalazunk rá, egymástól viszonylag távol, mert sütés közben szét fognak terülni a halmocskák. Kb. 15 perc alatt megsülnek a kekszecskék, rácson hagyjuk őket kihűlni.

Jó étvágyat!

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki!!! :o)
    Köszi a receptet!!!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen :) Valami új fajta süteményt szerettem volna kipróbálni, közben alig volt otthon alapanyag, és a robotgépem is elromlott (kb. 15 éves volt a szentem), így hát ezt az egyszerű kekszet választottam. De inkább linzer, mint keksz.

    VálaszTörlés
  3. én is köszönöm! ma a teához ezt kínáltam. és már akkor micsoda illata volt, amikor kevergettem. a kekszek finom puhák :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, hogy nektek is ízlett :) Az eredeti recept kicsit kacifántosabb, de így egyszerűsítve is használható. Hamarosan újra sütök ilyen kekszet, lehet, hogy kókuszreszelékkel dúsítva...

      Törlés
  4. valamilyen diófélével sem lehet rossz...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igaz, az alatt a pár perc alatt, amíg a sütőben van, csak enyhén megpörkölődik az aprított dió vagy mogyoró... Ez jól hangzik :)

      Törlés
  5. Megcsinaltam a heten es nagyon finom lett, ferjemnek is nagyon izlett. Csak az az egy baj, hogy gyorsan elfogy :)
    Koszonom szepen a receptet!

    VálaszTörlés