2010. május 17., hétfő

Virág-hétfő: Kakukkfű

Flower-Monday: Thyme







Talán már írtam, hogy elég apró kertem van, ezért sajnos kevés fajta növényt nevelhetek benne. Legalábbis ahhoz képest keveset, mint amit szívem szerint szeretnék... Veteményesnek nem jutott már hely, de egy-két fűszernövényt beültettem a virágok közé. A tulipánok között éldegél a snidling, az ecetfa alatt a fodormenta, a rózsák között a tárkony. A kakukkfű pedig a nőszirmok és a liliomok társaságát élvezi :) Amikor elmegyek mellette, mindig megsimogatom, hogy érezzem a finom fűszerillatot...
Jekka McVicar Új füveskönyve a kakukkfüvet zöldfűszer köretbe, tojásos ételekhez ajánlja. Segíti az emésztést és a zsírok bontását. Erős fertőzésgátló tulajdonsága is van. A kakukkfű főzete, teája kiváló szer torokgyulladás és másnaposság kezelésére.

6 megjegyzés:

  1. Nálad már virágzik a kakukkfű?? nekem még éppen csak kidugta magát a földből.

    VálaszTörlés
  2. Nálad virágzik már?????
    :)))))ugyanezt kérdezte Tündérlátta is.:))))
    Az nem lehet,hogy virágozzon!Még korai...

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is van két "bokrocska", az egyik lilán, a másik fehéren virágzik:) Nagyon szeretem az illatukat, a tea pedig finom és hatásos, gyakran készítem (na,nem a másnaposság ellen, hanem torokfájásra, vagy éppen nehéz ételek után:)

    VálaszTörlés
  4. Tündérlátta, Mammka: bizony már virágzik a kakukkfű :) Bár ezt a késői telet remélem, nem sínyli meg nagyon...

    Csillagos, én eddig még csak főzéshez használtam a kakukkfüvet, ott nagyon bevált :)

    VálaszTörlés
  5. Ez egy remek ötlet!Miért ne lehetne fűszernövény a virágoskertben?Nekem van virág a zöldségesben,mert elűzi a kártevőket.Először nagyon furcsa volt,de megszoktam.
    Bea

    VálaszTörlés
  6. Kényszerből született ez az ötlet, hogy a virágok közé ültessem a fűszernövényeket, de bevált. Úgy tudom, a levendula a pedig a rózsát védi meg valamilyen kártevőtől, csak elfelejtettem, hogy melyiktől...

    VálaszTörlés